حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی!
سرخط خبرها

۶ مهرماه استارت لیگ برتر والیبال| پیکان پرافتخارترین تیم

  • کد خبر: ۱۲۵۳۰۷
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
۶ مهرماه استارت لیگ برتر والیبال| پیکان پرافتخارترین تیم
لیگ برتر والیبال مردان ایران از ششم مهرماه آغاز می‌شود.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، سی و ششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز چهارشنبه ششم مهرماه آغاز می‌شود تا این رقابت‌ها نسبت به سال قبل ۲۸ روز زودتر آغاز و از فشردگی مسابقات تا حدی کاسته شود.
لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۱ با حضور ۱۴ تیم پاس گرگان، نیان الکترونیک خراسان، سایپا تهران، راه‌یاب ملل مریوان، شهداب یزد، هورسان رامسر، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، لبنیات هراز آمل، ایفا سرام اردکان، گیتی پسند اصفهان، پیکان تهران، شهرداری ارومیه و شهرداری گنبد در یک گروه مقدماتی آغاز خواهد شد.
در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها، تیم‌ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس هشت تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف خواهند شد. مراحل پلی‌آف لیگ برتر مردان به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد.
در لیگ برتر سال ۱۴۰۱ دیدار‌های مرحله گروهی بعد از ۲۶ هفته به پایان می‌رسد و علاوه بر این‌که هشت برتر به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند، تیم‌های یازدهم تا چهاردهم جدول مرحله مقدماتی در پلی‌آف خاص برای تعیین دو تیم سقوط کننده با هم رقابت خواهند کرد.
در دیدار‌های مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال سال جاری، هشت تیم برتر دور مقدماتی با هم روبه‌رو می‌شوند و تیم‌های پیروز دو مسابقه از سه دیدار، به مرحله بعدی راه خواهند یافت. در این مرحله تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم به رقابت می‌پردازند.
در مرحله دوم پلی‌آف تیم‌های برنده مرحله نخست در سه دیدار به مصاف هم خواهند رفت تا تیم‌های پیروز دو مسابقه، به جمع چهار تیم برتر صعود کنند. در نهایت فینال این رقابت‌ها در یک دیدار برگزار می‌شود و دیدار رده‌بندی نیز برگزار نمی‌شود تا دو تیم بازنده مرحله نیمه‌نهایی به عنوان سوم مشترک اکتفا کنند.

پیکان پرمدال ترین تیم

تیم والیبال پیکان با ۱۲ دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات لیگ برتر والیبال ایران است. این تیم شش عنوان نایب قهرمانی و چهار مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در این رقابت‌ها دارد. تیم والیبال پیکان عنوان سومی جهان و قهرمانی باشگاه‌های آسیا را نیز در افتخارات خود دارد. پیکان امیدوار است در سال ۱۴۰۱ با کسب سیزدهمین مقام قهرمانی به حسرت هفت ساله خود برای کسب مجدد این عنوان پایان دهد.
نماینده مازندران (بانک، بیم، کاله و لبنیات هراز)، دومین تیم افتخارآفرین لیگ برتر والیبال است. نمایندگان این استان ۹ مدال شامل دو مدال طلا، یک نقره و ۶ عنوان سومی در این رقابت‌ها به دست آورده‌اند.
تیم بانک سرمایه نیز سه عنوان قهرمانی لیگ برتر را در پرونده کاری خود دارد که در سال ۲۰۱۷ نیز به عنوان قهرمان آسیا در جام باشگاه‌های جهان شرکت کرد و به همراه نماینده کشور آرژانتین در جایگاه هفتم جهان قرار گرفت.
نماینده ورامین نیز که در سال ۹۱ با نام متین ورامین نخستین حضور خود در لیگ برتر والیبال را تجربه کرد و به مدال نقره دست یافت، در سال ۹۲ قهرمان لیگ برتر والیبال مردان ایران شد. همچنین در سال ۹۷ نماینده این شهر با نام شهرداری ورامین برای دومین بار قهرمان ایران شد. ورامینی‌ها امسال در لیگ برتر والیبال مردان ایران نماینده‌ای ندارند.
تیم فولاد سیرجان که در سال ۱۳۹۸ بعد از سال‌ها دوباره در لیگ برتر حضور یافت، در سال ۹۹ موفق به کسب مقام قهرمانی شد و به عنوان نماینده ایران در باشگاه‌های مردان آسیا سال ۲۰۲۱ نیز شرکت کرد و قهرمان شد و سهمیه جهانی به دست آورد. این تیم در سال گذشته به همراه سپاهان به عنوان سوم مشترک این رقابت‌ها دست یافت.
شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر مردان که از سال ۱۳۹۸ فعالیت در لیگ برتر را شروع کرد، در سال ۱۴۰۱ و در چهارمین حضور خود در این رقابت‌ها امیدوار به کسب مجدد سکوی قهرمانی است.
صنام با چهار قهرمانی، استقلال، فجرسپاه و بنیاد شهید با دو قهرمانی و بانک ملی، ابگینه قزوین و دخانیات با یک قهرمانی از جمله تیم‌های افتخارآفرین لیگ برتر مردان هستند که چند سالی است در این رقابت‌ها شرکت نمی‌کنند. البته باشگاه دخانیات امسال در لیگ دسته یک مردان تیم دارد.
تیم سایپا، دیگر باشگاه با سابقه در والیبال ایران است که هفت نایب‌قهرمانی و دو مقام سومی در مدت حضور خود در لیگ برتر والیبال به دست آورده است.
نماینده شهر‌های ارومیه و تبریز نیز در لیگ برتر والیبال افتخاراتی کسب کرده‌اند که نماینده ارومیه با سه عنوان نایب قهرمانی و هشت عنوان سومی و نماینده تبریز با یک مدال نقره و چهار عنوان سومی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
سایپا و شهرداری ارومیه به رغم سال‌ها حضور در لیگ برتر والیبال مردان همچنان در حسرت مدال طلا و مقام قهرمانی این رقابت‌ها هستند و امیدوارند در سال ۱۴۰۱ به حسرت خود پایان دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->